انگور فرنگی هندی برای دیابت مفید است

 6دسامبر 2018- آملا یا انگور فرنگی هندی یا Indian gooseberry، میوه ای است غنی از ویتامینC  است و به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی شناخته شده است. طعم و مزه ی میوه ی سبز آن بسیار ترش است و به طور کلی بصورت خام با نمک و فلفل استفاده می شود. Amla  در هند به عنوان یک ماده فعال در محصولات تقویت ایمنی مانند chyawanprash استفاده می شود زیرا مملو از آنتی اکسیدان است. در آیورودا، از آن به عنوان دارویی برای بهبود سلامت مو و پوست و همچنین مصونیت کلی بدن استفاده می شود. Amla علاوه بر اینکه در تقویت ایمنی بسیار سودمند است، به کاهش روند فرایند پیری، درمان عفونت ها، کاهش سطح قند خون و بهبود کلی سلامت قلب کمک می کند. در این مقاله، ما در مورد مصرف آملا در کنترل دیابت صحبت می کنیم.

دیابت چیست؟

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن توانایی بدن برای تولید یا استفاده از انسولین دچار اختلال شده است. انسولین، هورمونی که توسط پانکراس ترشح می شود قند خون را در بدن تنظیم می کند. هنگامی که ما غذاهای کربوهیدراتی مصرف میکنیم، بدن ما آن را به قند تبدیل می کند و انسولین در تنظیم قند خون با جذب قند اضافی از خون و انتقال آن به سلولها کمک می کند، که بعدها به عنوان انرژی استفاده می شود. در افراد دیابتی، سطح قند خون همیشه بالا است زیرا انسولین به درستی کار نمی کند.

آملا و دیابت

میزان مصرف قند خون را می توان با مصرف آملا کنترل کرد. Amla حاوی یک ماده معدنی به نام کروم است که به تنظیم متابولیسم کربوهیدراتها کمک می کند و بدن را نسبت به انسولین حساس تر می کند.Amla  مملو از آنتی اکسیدان ها است که برای بدن ما بسیار ضروری هستند زیرا آنها رادیکال های آزاد خون را کاهش می دهند. رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند. آنها وقتی اتم ها یا مولکول های موجود در بدن ما الکترون به دست می آورند یا از دست می دهند، شکل می گیرند. تشکیل آنها طبیعی است، اما اگر میزان انها کنترل نشود، حتی می توانند به اندام های ما و توانایی های آنها برای انجام کارهای مختلف آسیب رسانند. فقط آنتی اکسیدان ها می توانند به راحتی با رادیکال های آزاد با اهدا نمودن الکترون های گمشده به آنها ارتباط برقرار کنند، اما هنگامی که این کار را می کنند، آنها خود به رادیکال آزاد تبدیل می شوند و باز هم نیاز به آنتی اکسیدان وجود دارد. بدن ما نمیتواند آنتی اکسیدانها را به تنهایی تولید کند، بنابراین دریافت آنها از طریق رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدانها بسیار مهم است. بنابراین، Amla یک میوه ی ضروری برای بیماران دیابتی است که با مصرف آن و بهبود کنترل سطح قندخون خود می توانند زندگی بهتری را تجربه کنند.

منبع:

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/food-news/amla-benefits-for-diabetes/articleshow/66968100.cms